RfOB Platform Advanced versie

B2B dialoog, kennis + interactie
Het RfOB platform helpt organisaties die zich op zakelijke beslissers richten om online een gesprek aan te gaan op basis van informatieve content (kennis) en tools voor interactie. De basic module van het platform is geschikt om snel een start te maken met het publiceren van een (kleine) verzameling content of een dialoogvorm die wij vaak 'scan' noemen. Als je combinaties wilt maken van dialoog en content of als je meer scans wilt aanbieden, is daarvoor de 'advanced' module geschikt. We leggen het graag uit.

Combinatie van interactie en kennisoverdracht

In B2B is het belangrijk om vroeg in contact te komen met beslissers. Die oriënteren zich vaak online en blijven graag lang onder de radar. Om rustig de alternatieven te onderzoeken en keuzes te maken in welke partijen men genoeg interesse heeft om nader (persoonlijk) contact mee te hebben.
Met de basis versie van het RfOB platform kun je een gerichte verzameling informatieve 'content' aanleggen om de interactie aan te gaan. Of je zet een tool in voor interactie.

De volgende stap is dat deze twee dingen worden gecombineerd. Of dat de scan een tweede versie krijgt, dat kan een verdiepingsslag zijn of een extra scan gericht op een andere doelgroep of een ander onderwerp. Deze dingen zijn allemaal mogelijk op het RfOB platform.

Dialoog in 'self-service' modus

Een beslisser die zich oriënteert stelt direct contact vaak uit, blijkt uit onderzoek (zie artikel elders op deze RfOB website). Hij is lang in de 'self-service modus'. In die fase kan enige hulp bij het zoeken toch van pas komen. Als er nog geen mens aan te pas komt is de kans groter dat hij of zij daar gebruik van maakt. Daarvoor zijn allerlei vormen van interactie. Een calculator, een 'scan' waarbij je wat vragen beantwoordt en dan gewezen wordt op relevante info, een beslisboom en zo verder. Dit soort interactie is een opmaat naar meer contact. Als je iets extra's biedt, is de zoekende partij vaak bereid iets meer van zichzelf te laten zien.

RfOB platform advanced module

Als je niet alleen wat interactie wilt, maar je wilt tegelijkertijd ook wat kennis gaan aanbieden in de vorm van informatieve content (artikelen, video's etc.) dan is de advanced versie van het platform daarvoor heel geschikt. Je hebt alles wat de 'basic module' ook kan, maar je kunt het uitbreiden. Uitbreidingen zijn bijvoorbeeld:

  • niet alleen een scan, maar ook leerpaden (daar zijn vragen en content gecombineerd, vaak worden ze ingezet als een soort 'minicursus' of een rondgang langs een bepaald onderwerp)
  • een uitgebreid dashboard, je krijgt meer inzicht in wat bezoekers bekijken en doen, en zo feedback over wat werkt
  • niet één scan maar twee; het werkt vaak goed om op een eerste scan te gaan variëren. Een versie voor een andere doelgroep, een scan die een bepaald onderwerp verdiept, een scan passend bij een nieuw seizoen etc.

Concreet

We maakten met de advanced versie o.a. de voorlichtende site 'www.veiligzakelijkinternetten.nl', onze klant AFAS maakte al drie scans en schoof dus door van de basic versie naar advanced, we maakten met Travel Clinic de 'malaria awareness module' op basis van de advanced module van RfOB.

Tarieven, doorlooptijd en opzegtermijnen

De Advanced module heeft een maandbedrag van € 865,= en een eenmalig bedrag vanaf € 1.950,= voor de inrichting van het platform, het configuratieplan en het Plan van Aanpak.
Doorlooptijd van de advanced versie is normaal gesproken tussen de 6 à 8 weken tot en met oplevering

Voor deze module geldt een minimale looptijd van 6 maanden, waarna deze per volgende maand opzegbaar is.

Doorgroei naar de Enterprise Module

Nadat er ervaring is opgedaan met de advanced module is er natuurlijk een mogelijkheid om door te groeien. Het is belangrijk om de ervaringen, de meetgegevens en de resultaten van de voorgaande versie mee te nemen om je verder online te professionaliseren.

Met de Enterprise module stellen we onze klanten instaat om aan de ene kant meer kennisoverdracht te laten plaatsvinden, denk hierbij aan online cursussen en trainingen, en ook maakt deze module het mogelijk om je kennis te gelde te maken.

Als sales en kennisoverdracht elkaar meer en meer gaan overlappen in de commerciële strategie spreken wij van een 'educommerce' strategie. De advanced en enterprise module ondersteunen zo'n strategie waarin de kenniscomponent steeds belangrijker wordt in de toegevoegde waarde van een bedrijf.

 

 

Producten

Nieuwsbrief ontvangen?

Actuele artikelen over online marketing en sales uit binnen- en buitenland

Ga nu naar je Inbox!

Je ontvangt een bericht om je e-mailadres te bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvang je geen nieuwsbrief. Doe het nu gelijk even!

 

Ready for Online Business

Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

020 68 22 555
info@rfob.nl

Ready for Online Business © 2017. Alle rechten voorbehouden.
Ehio Media content marketing
1
0
1