Eelco Kraefft

Partner, Online Business Consultant

Eelco Kraefft is sinds 1990 bezig met het bedenken en maken van (marketing) media voor organisaties. Sinds 1995 ligt de nadruk op digitale media en internet in het bijzonder.

Eerste internetbedrijf in 1993

In 1993 startte Kraefft samen met compagnon Paul de Beer een eerste internetproject genaamd Cargoweb. Dat groeide uit tot een zelfstandig bedrijf en internationaal platform voor transport en logistiek. Het werd in 2000 verkocht aan een softwarebedrijf gespecialiseerd in transacties.

Platforms voor B2B en online business support sinds 2001

De basis voor Ehio Media (het bedrijf achter Ready for Online Business) ontstond in 2001. In de eerste jaren werd een platform ontwikkeld dat erop gericht was publiceren gemakkelijk te maken en te zorgen dat content goed werd gevonden (pull) en makkelijk via email te verspreiden (push). Doel is altijd om bedrijven te helpen online contacten te leggen en business online te vergemakkelijken. De laatste jaren is de dienstverlening aan klanten uitgebreid en aangevuld zodat de hele B2B marketing- en salescyclus kan worden ondersteund.

Sneller leren in dynamische internationale markten

Vanuit Ehio startte Kraefft en De Beer in 2014 online learning bedrijf Spot On Learning. Dat bedrijf helpt bedrijven die veel werken met internationale teams en bemanningen om sneller te leren en aan te passen in dynamische, internationale markten. De combinatie van online business en online leren wordt bij Ehio als logisch en complementair ervaren.

Nevenfuncties

Eelco is al jaren geïnteresseerd in online media, de maatschappelijke gevolgen van online media en technologie en in hoe kinderen en jongeren omgaan met media. Hij heeft jarenlang ouderavonden en workshops verzorgd op scholen en in educatieve instellingen en bibliotheken namens Stichting Mijn Kind Online (tegenwoordig onderdeel van Kennisnet). Vanuit zijn belangstelling voor literatuur en (visuele) verhalen heeft hij ruim 8 jaar bestuursfuncties vervuld bij de Stichting Beeldverhaal, organisator van o.a. de Stripdagen Haarlem.

100 B2B interviews

Eelco Kraefft en Paul Leering interviewen vanaf maart 2017 samen 100 (of meer) B2B ondernemers en managers over hun ideeën over de rol van internet in B2B markten in de komende jaren. Eelco deed dit eerder tijdens de opstart van online learning bedrijf Spot On Learning. Dat leverde een schat aan informatie op en veel ideeën om met een netwerk van ondernemers op voort te borduren. Heb je belangstelling om deel te nemen aan de reeks interviews en heb je commerciële en/of ondernemende ervaring in kennisintensieve B2B markten, neem dan contact op.

 

Eelco op LinkedIn

 

Nieuwsbrief ontvangen?

Actuele artikelen over online marketing en sales uit binnen- en buitenland

Ga nu naar je Inbox!

Je ontvangt een bericht om je e-mailadres te bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvang je geen nieuwsbrief. Doe het nu gelijk even!

 

Ready for Online Business

Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

020 68 22 555
info@rfob.nl

Ready for Online Business © 2017. Alle rechten voorbehouden.
Ehio Media content marketing
1
0
1