TravelClinic

De Travel Clinic van het Havenziekenhuis in Rotterdam biedt gespecialiseeerde diensten aan reizigers. Er is 75 jaar ervaring in het adviseren en behandelen van reizigers. Ook op internet is veel ervaring. Sinds 2002 wordt reizigersinformatie per land aangeboden op TravelClinic.com. Het is mogelijk online afspraken te maken voor advies en inentingen, informatie wordt steeds meer op kaarten en in video aangeboden. Ehio Media ondersteunt Travel Clinic al vanaf de eerste schreden op internet.
www.travelclinic.com

Meer projecten voor Travel Clinic:

en.travelclinic.com

corporate.travelclinic.com

my.travelclinic.com

Vaker, verder, avontuurlijker

Travel Clinic heeft 75 jaar ervaring in het adviseren van reizigers en het behandelen van mensen die ziektes oplopen in tropische landen. Al bijna tien jaar wordt de deskundigheid van de Rotterdamse Travel Clinic ook geëtaleerd op internet.

Mogelijkheden toegenomen

Of het nu om vakantiegangers, wereldreizigers, expats of zakenreizigers gaat iedereen wil tijdens een verblijf over de grens gezond blijven. De risico’s van het reizen naar de tropen zijn ongeveer hetzelfde gebleven, vertelt Overbosch in een online video. Maar de mogelijkheden om goed om te gaan met de risico’s zijn enorm toegenomen.

Vóór, tijdens en na de reis

De diensten die de Travel Clinic van het Havenziekenhuis aan reizigers biedt worden verdeeld in dingen die vóór, tijdens en na de reis van belang zijn. Vooraf gaat het onder andere om preventiemaatgregelen, zoals vaccinaties, de bij veel reizigers bekende maatregelen tegen bijvoorbeeld malaria en keuringen. De Travel Clinic kan ook adviseren aan reizigers die in het buitenland te maken krijgen met gezondheidskwesties en een reiziger kan na terugkomst voor behandeling terecht bij het Havenziekenhuis door specialisten.

Werkgevers van zakelijke reizigers

Het programma ‘Health Care Abroad’ van de Travel Clinic is gericht op bedrijven die werknemers uitzenden naar het buitenland. Werknemers kunnen bij deelname aan dit programma goed beschermd op reis en krijgen in het land van bestemming assistentie bij gezondheidsvragen.

Havensymposium en cursussen

Behalve aan reizigers biedt de Travel Clinic ook diensten voor professionals, artsen en verpleegkundigen die in de (sub)tropen willen werken, reisadviezen geven of vanuit hun vak interesse hebben in tropische ziekten. Van het jaarlijkse Havensymposium is een video-impressie gemaakt en online te zien. Ook worden cursussen aangeboden voor deze doelgroep.

Reisadvies per land

De Travel Clinic biedt al bijna tien jaar een database met een kort reisadvies per land. In de top tien vind van veel geraadpleegde pagina’s zijn landen als Indonesie, Egypte, Thailand, Zuid-Afrika, India, Maleisië en China te vinden, maar ook landen dichterbij, zoals Turkije.

Ziektes in tropische landen

Op de site worden ook ziektes beschreven waarmee reizigers zoal te maken kunnen krijgen. Uit de statistieken blijkt dat heel wat mensen bij de Travel Clinic naar informatie zoeken en vinden over gele koorts, hepatitis, dengue, difterie, tetanus, polio en bilharzia. Maar het kan ook over minder ernstig klinkende zaken gaan als hoogteziekte en reizigersdiarree.

Zwangere reizigers, bijzondere omstandigheden, bijzondere reizigers

De Travel Clinic krijgt ook te maken met reizigers die vragen hebben over hun zwangerschap en het maken van een reis. Op de website en in de dienstverlening is aandacht voor een aantal bijzondere omstandigheden die te maken kunnen hebben met de reisbestemming (hoog, erg warm, erg koud) of de situatie van de reiziger zelf (reizigers zonder milt of met een afweerstoornis). Ook is er speciale dienstverlening voor ‘bijzondere reizigers’, dat zijn voor de Travel Clinic mensen met een ziekte of chronische aandoening. Hiervoor biedt de Travel Clinic in Rotterdam een speciaal spreekuur.

Ontwikkelingen op internet

Niet alleen de gezondheidszorg en de reisgewoonten veranderen, ook de manier waarop de Travel Clinic informatie verstrekt en relaties onderhoudt veranderen in hoog tempo. Ehio Media is vanaf de eerste stappen van de Travel Clinic op het internet betrokken. De website trekt een grote stroom bezoekers, in veel gevallen door een verwijzing vanaf Google. In voorjaar en vroege zomer nemen de aantallen bezoekers steevast toe. Veel mensen oriënteren zich op de situatie per land, ook actuele ontwikkelingen zorgen ervoor dat mensen TravelClinic.com bezoeken voor een eerste oriëntatie. Een afspraak maken kan al enkele jaren online, waarbij de reiziger ook al vooraf informatie kan verstrekken over reisbestemming en reisduur, om te zorgen dat de adviezen en eventuele inentingen en/of anti-malariamaatregelen hierop kunnen worden afgestemd.

Google maps, video, Twitter

De Travel Clinic gaat in 2011 verder met het benutten van de mogelijkheden die internet biedt om reizigers te ondersteunen. Steeds meer informatie wordt op kaarten getoond met behulp van Google Maps. Zo kunnen gezondheidsadviezen per land niet alleen met een zoekopdracht of alfabetisch gevonden worden maar ook via een kaart van de wereld. Omdat de geografische coordinaten beschikbaar zijn, worden ook de omliggende landen getoond, handig voor mensen die door een groot gebied reizen.
 
Op de website en ook op Youtube wordt meer informatie geboden in de vorm van korte video’s, toegesneden op verschillende doelgroepen. Recent is ook gestart met het verspreiden van korte berichten via Twitter (@DeTravelclinic).

Ondersteuning Ehio Media

Ehio Media bouwt, beheert en host de website van de Travel Clinic van het Havenziekenhuis. Door consequent relevante informatie te pubiceren en de drempels voor zoekmachines als Google en menselijke bezoekers steeds laag te houden is een goede positie bereikt. Google beschouwt Travel Clinic als een topbron op internet als het gaat om inentingen en reisadvies, waardoor de reiziger de website ook gemakkelijk weet te vinden. Ehio ondersteunt de Travel Clinic bij redactie en productie van relevante informatie voor de verschillende doelgroepen en het monitoren van de resultaten om te zorgen dat de dienstverlening steeds beter kan worden afgestemd op de behoeftes van de reiziger en de mogelijkheden van het internet.

Nieuwsbrief ontvangen?

Actuele artikelen over online marketing en sales uit binnen- en buitenland

Ga nu naar je Inbox!

Je ontvangt een bericht om je e-mailadres te bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvang je geen nieuwsbrief. Doe het nu gelijk even!

 

Ready for Online Business

Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

020 68 22 555
info@rfob.nl

Ready for Online Business © 2017. Alle rechten voorbehouden.
Ehio Media content marketing
1
0
1