RfOB Web-Audit

Analyse door ervaren mensen waarom een website wel of geen rendement heeft en wat beter kan (moet)
De RfOB Web-Audit is een gedegen analyse vanuit verschillende perspectieven op het rendement van online content én het functioneren van een website. Met concrete aanbevelingen voor verbeteringen. Wordt een website genoeg bezocht? Komt er onvoldoende bezoek via zoekmachines? Of is er wel bezoek, maar is er geen zakelijk voordeel? De Web-Audit geeft antwoorden op deze vragen.

Drie redenen waarom de RfOB Web-Audit belangrijk is voor B2B ondernemers, verkopers en marketeers:

  1. Van middel naar doel. Veel aandacht gaat vaak uit naar het (laten) ontwerpen en bouwen van een website. Maar dat is slechts een middel. Het gaat er allemaal om de juiste beslissers te bereiken, de juiste boodschap over te brengen en zo de gewenste zakelijke resultaten te behalen. De Web-Audit concentreert zich op de resultaten, het rendement, en brengt in kaart hoe betere resultaten kunnen worden behaald, welke belemmeringen eventueel moeten worden weggenomen, wat de prioriteiten moeten zijn. In begrijpelijke termen voor een zakelijke beslisser.
  2. Van specialisme naar zakelijk resultaat. Het is niet gemakkelijk het hele veld te overzien van online communicatie. De online wereld is complex, de verschillende technologische ontwikkelingen en eisen zijn niet gemakkelijk bij te benen. Bij de Web-Audit doen ervaren specialisten het onderzoek op verschillende terreinen, u krijgt in de conclusies de prioriteiten te zien vanuit een zakelijk perspectief en wat dat in uw situatie betekent.
  3. Met de resultaten van de Web-Audit heeft u een onafhankelijke deskundige mening in huis. Wij houden ons niet bezig met de inhoud van uw specialisme, maar wel met, hoe de werking van internet, in uw voor- of nadeel uitpakt. Hoe verhouden uw 'online' inspanningen zich met uw concurrenten? Welke tools zijn geschikt voor de fase waarin u zich nu bevindt, en hoe ziet het groeipad eruit? Verschillende betrokkenen kunnen vanuit verschillende perspectieven adviseren over uw prioriteiten en focus.

Dit komt aan bod in de RfOB Web-Audit:

  • Hoe oriënteren beslissers waarop de website zich richt zich (waarschijnlijk) online? We kijken naar zoemachines, sociale netwerken (waaronder Linkedin, Twitter, Facebook) en specifieke media en platforms voor de branche?
  • Waar komen beslissers die op veronderstelde manieren zoeken nu terecht? Wie doet het goed, wie wint het in de concurrentie om de aandacht van de zoekende beslisser?
  • Hoe weet of de content en website inhaken op het zoekgedrag?
  • Wat is populaire content en hoe kan die zich meten met andere content online?
  • Welk rendement is er van de content? Waar zou er meer van moeten zijn? Wat dient geen doel?
  • Wat is er te leren van andere content online ,die zich richt op het zelfde type beslisser en hetzelfde zoekgedrag?
  • Hoe presteert de site technisch, qua gebruiksvriendelijkheid en anderszins?
  • Hoe ziet de site eruit, bekeken door de (algoritmische) ogen van zoekmachines en de 'sociale' ogen van netwerken?
  • In hoeverre worden belangrijke zaken, die doelgroepen willen bereiken met de content of website, ondersteund.
  • Zijn er duidelijk paden, kunnen drempels worden verlaagd?
  • Worden de mogelijkheden voor interactie en conversie benut?
  • Wat zou je willen weten en meten om commercieel rendement te hebben van de site? Wat is daarvan bekend en wat niet?
  • Welke analyse-tools zijn nuttig?
  • Welke dashboards wil om je doelstellingen frequent te monitoren?

Voor meer informatie over de Web audit kun je contact met ons opnemen via info@ehio.nl of telefonisch via 020 682 25 55.

Nieuwsbrief ontvangen?

Actuele artikelen over online marketing en sales uit binnen- en buitenland

Ga nu naar je Inbox!

Je ontvangt een bericht om je e-mailadres te bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvang je geen nieuwsbrief. Doe het nu gelijk even!

 

Ready for Online Business

Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

020 68 22 555
info@rfob.nl

Ready for Online Business © 2017. Alle rechten voorbehouden.
Ehio Media content marketing
1
0
1