Interactieve business bibliotheek

B2B dialoog voor 'permanente educatie'
De interactieve business bibliotheek etaleert kennis. Bezoekers krijgen een verzameling kennis voorgeschoteld en kiezen waarin ze zijn geïnteresseerd. Terugkeren wordt aangemoedigd. Als je genoeg leest over een bepaald thema word je beloond met 'expert status'. Wil je mensen helpen met hun 'continuous education' dan is dit een laagdrempelige manier. Als aanbieder leer je veel over interesses en niveau van gebruikers.

Lage drempel om te beginnen

Ehio biedt een platform waarop informatieve (en veelal interactieve) content kan worden ontwikkeld om sales te ondersteunen. Een begin maken is eenvoudig en vraagt beperkte investeringen (vanaf € 2.000) daarna zijn er alleen variabele kosten. Stapsgewijs kan worden uitgebreid. Ehio zorgt met ondersteunende diensten en ‘voortgangscoaching’ dat de kennis bij klanten wordt versterkt en inspanningen en resultaten meetbaar zijn.

Vroeg inspelen op zoekgedrag

In B2B sales en marketing is veel veranderd en zijn nog meer veranderingen te verwachten de komende jaren. Het self-service deel van vrijwel iedere oriëntatie op een zakelijke beslissing is groter geworden. Kennisoverdracht is steeds belangrijker in B2B sales. Omgekeerd wil de aanbieder ook leren van de zoekende klant (prospect)

Stap voor stap sales versterken

RfOB speelt met haar platform en bijbehorende diensten in op deze ontwikkelingen in de markt en maakt het mogelijk om stap voor stap de huidige sales aanpak te versterken met online elementen. Belangrijke doelen zijn altijd:

  • Inhaken op zoekgedrag van commerciële doelgroepen in een vroeg stadium.
  • Informeren en kennis overdragen. De doelgroep moet makkelijker kunnen beslissen.
  • Inspelen op Google en andere intermediairs die bepalen wie er toe doet
  • Leren van en over de markt en de klant.
  • Meetbare vooruitgang boeken

Prijswinnend voorbeeld

Een voorbeeld van een scan gericht op het aangaan van een gesprek met een zakelijke doelgroep is de ‘accountancy scan’ van AFAS. Met deze scan won AFAS de B2B Marketing Award 2016.

Leren over en van de markt

Om te komen tot online content die nuttig is voor de doelgroep bij het zoeken en beslissen, die bijdraagt aan vindbaarheid in een vroeg stadium levert Ehio ondersteuning. Dit kan in de vorm van workshops zijn met sales- en marketing professionals of in de vorm van advies en mede bedenken van een concept. Het educommerce platform van Ehio is een geïntegreerde oplossing. Via de ingebouwde dashboards leert de opdrachtgever veel van en over de markt.

Wat er kan met het platform

  • Nuttige informatie (content) aanbieden online, al of niet interactief.
  • Veel gekozen vormen: scan, test business case, catalogus van toepassingen, white paper, (mini)cursus.
  • Alle informatie en interactieve gereedschappen beheren via CMS (content management systeem).
  • Integratie met bestaande websites en content.
  • Content of gereedschap op het platform staat naar wens op subdomein of aparte URL.
  • Gebruik kan worden gevolgd via diverse dashboards, o.a. Afkomstig van gekoppeld Google Analytics account.
  • Verschillende uitbreidings mogelijkheden (leer- en salespaden) en de mogelijkheid om een compleet kenniscentrum op te bouwen.

Meer voorbeelden

 

Nieuwsbrief ontvangen?

Actuele artikelen over online marketing en sales uit binnen- en buitenland

Ga nu naar je Inbox!

Je ontvangt een bericht om je e-mailadres te bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvang je geen nieuwsbrief. Doe het nu gelijk even!

 

Ready for Online Business

Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

020 68 22 555
info@rfob.nl

Ready for Online Business © 2017. Alle rechten voorbehouden.
Ehio Media content marketing
1
0
1