Content marketing: 25 vragen over de invloed van je publicaties

Online publiceren met een zakelijk doel
Online publiceren is de manier geworden om te laten zien waar je voor staat, om een publiek aan te trekken en relaties te onderhouden. Beoordeel met behulp van deze 25 vragen waar je staat op het gebied van content marketing.

Basis

  1. Beschik je over unieke kennis en content die van belang is in de zakelijke relatie met doelgroepen?
  2. Publiceer je regelmatig online en met welke frequentie?
  3. Hoe uniek is de content die je publiceert t.o.v. wat je elders op internet vindt?
  4. Heb je een idee van de verhouding commerciële content/overige (redactionele) content die je te publiceren hebt?

Doel

  1. Weet je wat je wilt bereiken met je inspanningen om content te produceren en publiceren/delen?
  2. Heb je een budget gealloceerd voor online content?
  3. Weet je wat je nu al daadwerkelijk bereikt met je content inspanningen (in termen van bijvoorbeeld bereik, kennisoverdracht/bewustwording, leads, conversie)?

Google

  1. Heb je enig idee of bepaalde content goed wordt gevonden via zoekmachines?
  2. Weet je welke zoekwoorden gebruikt worden die naar jouw content leiden?
  3. Weet je wie zoal goed gevonden wordt bij het gebruik van die keywords bij Google?
  4. Weet je hoe jouw doelgroep zoekt als ze op zoek zijn naar wat jij biedt (welke zoekmachines, welke zoekwoorden)?
  5. Weet je wat ze nu (als eerste) vinden als ze op die manier zoeken?
  6. Weet je (ongeveer) welk percentage bezoek aan een eigen site (of eigen sites) afkomstig is via zoekmachines?
  7. Is er met het oog op de werking van zoekmachines gekeken naar de tekst en andere content op de site (zoekmachine redactie)?

Sociale netwerken

  1. Heb je enig idee of je content voorkomt in belangrijke ‘web 2.0 verzamelingen’ als Delicious (social bookmarking), slideshare, YouTube, Flickr etc.
  2. Ben je actief in een van de grote sociale netwerken (LinkedIn, Twitter, Facebook, Google+)
  3. Heb je zicht op je eigen publicaties en het effect dat ze bij anderen hebben (volgers, retweets, likes, kliks)?
  4. Heb je enig idee of/hoe (vaak) gesproken wordt over je content, bedrijf, persoon?
  5. Heb je mensen geïdentificeerd die online actief zijn en wiens mening over je bedrijf, dienstverlening, websites, content belangrijk voor je is?
  6. Hoeveel van je online-bezoek, komt via social media?

Invloed en interactie

  1. Weet je wat mensen op je website(s) komen doen, welke 'taken' ze het meest komen uitvoeren?
  2. Heb je content gericht op specifieke stappen in een (overtuigings)proces?
  3. Gebruik je bewust methodes om mensen in de interactie te beïnvloeden (bijvoorbeeld de aloude regels van de rhetorica, sociale psychologie, recent onderzoek naar de werking van het brein)?
  4. Is er bewust gekozen voor een bepaald interactiedesign, voor ‘actionability’ van je online media en content?

Hoe verder met deze vragen

  1. Wil je met content aan de slag, heb je de vragen bekeken maar weet je nog niet hoe je verder moet?

In een telefoongesprek van een half uur nemen we deze vragenlijst door en komen tot een eerste advies over je mogelijkheden om zakelijke doelen te bereiken door regelmatig online te publiceren.

Wil je een telefonische afspraak aanvragen? Neem dan per e-mail contact met mij op.

 

Eelco Kraefft

Sinds 1990 bedenkt en maakt Eelco Kraefft resultaatgerichte (marketing) media oplossingen voor bedrijven en organisaties. 

Vanaf 1995 doet hij dat als ondernemer bij o.a. Ehio Media, alwaar de nadruk op online leren-, sales- en marketing ligt.

 

Wat vind je er eigenlijk van?

Je helpt ons door aan te geven wat je van dit artikel vindt.

Nieuwsbrief ontvangen?

Actuele artikelen over online marketing en sales uit binnen- en buitenland

Ga nu naar je Inbox!

Je ontvangt een bericht om je e-mailadres te bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvang je geen nieuwsbrief. Doe het nu gelijk even!

 

Ready for Online Business

Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

020 68 22 555
info@rfob.nl

Ready for Online Business © 2017. Alle rechten voorbehouden.
Ehio Media content marketing
1
0
1