Sinds twee jaar maakt Main Sales Europe gebruik van chat op de website. Hierdoor neemt het aantal offerteaanvragen toe. Ook de conversie op aanvragen is hoger geworden. In dit artikel kun je do’s and don'ts lezen over het inzetten van chat als conversiemiddel op je website.
Het platform waarmee je online in gesprek gaat met je klanten moet ook technisch goed in elkaar steken. Voor een sales- of marketing manager is het - normaal gesproken - lastig in te schatten of de website volgens recente inzichten is ontwikkeld.
Onderzoek wijst uit dat in B2B veel is veranderd als het gaat om hoe zakelijke beslissers zich oriënteren op inkopen of andere belangrijke beslissingen. Internet speelt hierin een grote rol. Het initiatief ligt meer aan de vraagkant en contact met de aanbodkant wordt lang uitgesteld. Er is veel meer informatie. Nieuwe (online) intermediairs zoals zoekmachines, netwerken en platforms spelen hierin een belangrijke rol. We zetten onderzoek en trends op een rij.
YellowBee is aanbieder van LED verlichting en gebouwautomatisering. Projecten die het bedrijf realiseert zijn innovatief, besparend en duurzaam. Maar er zijn natuurlijk meer aanbieders met die claims. Om zich te onderscheiden deelt YellowBee concrete informatie over gerealiseerde projecten. De nadruk ligt op het uitleggen van oplossingen waarvan de ingenieurs achter het bedrijf weten dat anderen er ook naar zoeken. Begrip van wat en hoe mensen zoeken en wat werkelijk nuttig is bij het zoeken en beslissen vormen de basis voor cases en productinformatie.
Online is (heel) veel te meten en volgen. Dat is mooi maar kan ook verlammend werken. Uiteindelijk gaat het er niet om hoeveel je meet maar wat (en hoe vaak) je beslist om je te verbeteren. En hoe je daarmee het beoogde business rendement verder verhoogt.
Sales en marketing moeten nauw samenwerken om online succesvol te zijn. Daarom heeft Ready for Online Business de 'Online Business Cyclus' ontwikkeld. Die begint met uitzoeken hoe doelgroepen zich oriënteren, hoe ze hun research doen. Je wilt achterhalen op welke vragen ze antwoorden zoeken en beïnvloeden op welk moment je in contact komt tijdens een inkooptraject. Om goed in te spelen op gedrag van B2B beslissers moet je snel te kunnen vaststellen wat WEL werkt en wat NIET. Sneller leren en aanpassen is essentieel.
Smit Finishing is een Italiaans bedrijf, gespecialiseerd in middelen om leer af te werken (leather finishing chemicals). Het is onderdeel van Smit & Zoon, een ruim 190 jaar oud gerespecteerd familiebedrijf. Om de wereldwijde verkopen te ondersteunen worden op de website verzamelingen van 'applicaties' gepubliceerd. Een logische stap omdat de gesprekken met klanten en ketenpartners altijd gaan over wat zij met de producten van Smit Finishing (kunnen) doen.
Content bedenken en vindbaar maken via zoekmachines is - mits aan een paar randvoorwaarden is voldaan - een kwestie van een paar stappen doorlopen en daarbij je werk goed en grondig doen. In dit artikel bespreken we in het kort de randvoorwaarden en behandelen de stappen. Succes is (min of meer) gegarandeerd.
Inkopers hebben online toegang tot een schat aan info uit vele bronnen. Een aanbieder heeft de grootste kans om invloed uit uitoefenen als hij aansluit bij het zoekgedrag. Sales en commercie kunnen steeds leren over hoe beslissers zich oriënteren. Welke informatie je online aanbiedt plan je op basis van die kennis.
Zakelijke beslissers doen veel research online. Ze houden graag zelf het initiatief en blijven vaak 'onder de radar'. Online zijn er genoeg manieren om als B2B aanbieder toch zo vroeg mogelijk 'in gesprek te komen' en niet al het initiatief aan de ander te laten. We noemen vijf manieren om online het gesprek aan te gaan die veel met succes worden toegepast en die geen ingrijpende wijzigingen in je sales aanpak vragen.
Relatiegeschenken en promotie textiel is een zeer concurrerende markt waar met flinterdunne marges wordt gewerkt. Main Sales Europe, een groothandel in relatiegeschenken en promotioneel textiel, is al tien jaar klant bij Ehio. In die tien jaar is hard gewerkt om de websites steeds aan de laatste eisen aan te passen. Recentelijk hebben we de hele site eens met andere ogen, de ogen van de bezoeker, bekeken. Met de uitkomsten daarvan zijn verbeteringen doorgevoerd met als resultaat een stijging in het aantal offerteaanvragen met 28%.
AFAS wilde in contact komen met accountantskantoren, het gesprek aangaan en van ze leren. Een ‘Accountancy-scan’ werd de kern van een prijswinnende B2B marketing campagne. Ook met de HR scan en de Finance scan lukt het goed om online een gesprek te beginnen, dat - na wat geduld - vaak offline wordt voortgezet.
Getoond 1 tot 12 van 13. Er zijn meer pagina's.

Nieuwsbrief ontvangen?

Actuele artikelen over online marketing en sales uit binnen- en buitenland

Ga nu naar je Inbox!

Je ontvangt een bericht om je e-mailadres te bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvang je geen nieuwsbrief. Doe het nu gelijk even!

 

Ready for Online Business

Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

020 68 22 555
info@rfob.nl

Ready for Online Business © 2017. Alle rechten voorbehouden.
Ehio Media content marketing
1
0
1