Sinds twee jaar maakt Main Sales Europe gebruik van chat op de website. Hierdoor neemt het aantal offerteaanvragen toe. Ook de conversie op aanvragen is hoger geworden. In dit artikel kun je do’s and don'ts lezen over het inzetten van chat als conversiemiddel op je website.
Smit Finishing is een Italiaans bedrijf, gespecialiseerd in middelen om leer af te werken (leather finishing chemicals). Het is onderdeel van Smit & Zoon, een ruim 190 jaar oud gerespecteerd familiebedrijf. Om de wereldwijde verkopen te ondersteunen worden op de website verzamelingen van 'applicaties' gepubliceerd. Een logische stap omdat de gesprekken met klanten en ketenpartners altijd gaan over wat zij met de producten van Smit Finishing (kunnen) doen.
AFAS wilde in contact komen met accountantskantoren, het gesprek aangaan en van ze leren. Een ‘Accountancy-scan’ werd de kern van een prijswinnende B2B marketing campagne. Ook met de HR scan en de Finance scan lukt het goed om online een gesprek te beginnen, dat - na wat geduld - vaak offline wordt voortgezet.
Zakelijke beslissers doen veel research online. Ze houden graag zelf het initiatief en blijven vaak 'onder de radar'. Online zijn er genoeg manieren om als B2B aanbieder toch zo vroeg mogelijk 'in gesprek te komen' en niet al het initiatief aan de ander te laten. We noemen vijf manieren om online het gesprek aan te gaan die veel met succes worden toegepast en die geen ingrijpende wijzigingen in je sales aanpak vragen.

Nieuwsbrief ontvangen?

Actuele artikelen over online marketing en sales uit binnen- en buitenland

Ga nu naar je Inbox!

Je ontvangt een bericht om je e-mailadres te bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvang je geen nieuwsbrief. Doe het nu gelijk even!

 

Ready for Online Business

Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam

020 68 22 555
info@rfob.nl

Ready for Online Business © 2017. Alle rechten voorbehouden.
Ehio Media content marketing
1
0
1